رئیس مرکز مطالعات دانشگاه امام حسین(ع):

رژیم صهیونیستی به پایان عمر خود نزدیک شده است

رژیم صهیونیستی به پایان عمر خود نزدیک شده است
رئیس مرکز مطالعات دانشگاه امام حسین(ع): اسرائیل کودک کش با این جنایات مرگ خودش را نزدیک‌تر خواهد کرد، این وعده الهی است.
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر :  ۱۶۲۸۲۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سردار سرتیپ پاسدار حسن رستگارپناه رئیس مرکز ملی مطالعات امنیت پایدار دانشگاه امام حسین(ع) در محفل شب خاطره «غربِ خون» که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت 28 شهید نوجوان و جوان یزدی در جبهه غرب در یزد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به شکل‌گیری حزب دموکرات و جنایت‌های ضد انقلاب اشاره کرد و گفت: بیش از چهل سال از انقلاب گذشت و در این مدت هر چه به یاد داریم جز عزت، سربلندی، سرافرازی و کرامت برای انقلاب اسلامی چیز دیگری را به دنبال نداشت.

وی افزود: در 22 بهمن 57 تا صدای دلنشین انقلاب بلند شد و جمهوری اسلامی اعلام موجودیت کرد از همان روز کسانی که صدای دلنشین و سعادتمند اسلام را نمی‌توانستند تحمل کنند علیه اسلام و انقلاب اسلامی و مردم عزیز ایران سلاح به دست گرفتند و به مقابله با آن پرداختند.

فرمانده سابق قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) ادامه داد: در مجموع چند جریانِ سازماندهی شده مدعی و سهم‌خواه به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت که اولین جریان، جریان چپ مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها بود و ادعا داشتند ما به دنبال احقاق حقوق ملت هستیم و برای خلق و توده‌های مردم مبارزه می‌کنیم.

سردار رستگار پناه اظهار داشت: دیری نپایید که جریانات راست افراطی همچون فرقان و منافقین و دیگر جریانات هم، سلاح به دست گرفتند و علیه مردم اقدام کردند و ریشه خبیث منافقین تا جایی پیش رفت که بزرگوارانی همچون شهید صدوقی، مدنی، قاضی و اشرفی اصفهانی و رادمردان و پرچمداران اسلام و انقلاب را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند تا جایی که حادثه هفت تیر پیش آمد. آنها همه مدعی خلق و توده‌های مردم و مدعی مبارزه با امپریالیسم بودند ولی اولین کسانی که سلاح عیله توده‌های مردم به کار برد این جریانات بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هنوز نظام سیاسی را به آرای عمومی نگذاشته بود که جریانات کردستان پیش آمد گفت: یک تشکیلات سیاسی قبل از انقلاب وجود داشت به نام حزب دموکرات کردستان ایران و بعضی از کمونیست‌ها، مارکسیست‌ها و لننیست‌هایی که در جیره خواری فکری این نوع تفکرات بودند به کردستان رفتند و مدعی خودمختاری کردستان شدند.

فرمانده سابق سپاه کردستان افزود: خیلی سریع بسیاری از شهرهای کُردنشین به غیر از پاوه سقوط کرد؛ جریانات سیاسی کُردی به این شهر آمدند و قصد تصرف شهر را داشتند تا دفاتر خودشان را دایر کنند ولی مردم کُرد به مخالفت با آنها پرداختند و نگذاشتند آنها در این شهر پایگاهی ایجاد کنند. آنها رسما تأیید کردند در تاریخ 23 مرداد 1358 که شهر پاوه را با خمپاره می‌زنیم و زدند. تعدادی از مردم به شهادت رسیدند، خبر به تهران رسید. حضرت امام خمینی(ره) شهید چمران و شهید فلاحی را به منطقه فرستادند تا جریان را بررسی کنند.

وی ادامه داد: شهید چمران به محاصره درآمد و بعد حضرت امام(ره) در تاریخ 26 مرداد 58 پیامی صادر کردند که برای اولین بار یک مرجع شیعه اعلام کرد من به عنوان فرمانده کل قوا فرمان می‌دهم همه بروند به سمت پاوه و اسلام را در آن جغرافیا نجات بدهند که مردم و نیروهای مسلح سریع به منطقه رفتند و همان روز اول در روز 27 مرداد پاوه آزاد شد.

سردار رستگار پناه بیان کرد: شهید چمران نیروهای کمکی که به فرمان امام(ره) به سمت پاوه رفته بودند را سازماندهی کرد و نوسود، مریوان، بانه، سردشت و سایر شهرها را از اشغال گروهک‌ها خارج کردند و از سمت ارومیه هم بزرگ مردانی همچون شهید باکری، مهاباد، بوکان و سقز را از دست ضدانقلاب آزاد کردند.

وی با اشاره به پیام مهم رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره حزب دموکرات افزود: امام راحل(ره) در نیمه دوم سال 58 در پیامی اشاره می‌کنند که حزب دموکرات، حزب شیطان است. سران این حزب توسط مردم و نیروهای مسلح دستگیر و برای محاکمه به قوه قضائیه تحویل داده شوند؛ این فرمان امام(ره) در صحیفه نور منتشر شده است. ولی بر خلاف پیام امام (ره) از درون دولت موقت هیئتی به کردستان اعزام شد و گفتند باید با حزب دموکرات و سران گروه‌های ضد انقلاب مذاکره کنیم.

رئیس مرکز مطالعات دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه بیان کرد: عوامل نفوذی، مذبذب، سست عنصر و بی اراده بر خلاف فرمان امام و ولی امر زمان، در مهاباد حضور یافتند. قاسم لو و عزالدین که در حال فرار به سمت عراق بودند را با هلی‌کوپتر آوردند در مهاباد تا مذاکره کنند. حاصل مذاکرات چه شد؟ ظرف یک ماه نشستند صورتجلسه کردند با این حزب و یکی از مصوبات این بود که سپاه پاسداران حق ندارد در شهرهای کُردی پایگاه ایجاد کند. مصوبه دوم این بود که اگر ارتش جمهوری اسلامی می‌خواهد در شهرهای کُردی حرکت کند باید با مجوز حزب دموکرات باشد. دیری نپایید در نیمه دوم سال 58 تمامی شهرهای کُردی دوباره سقوط کرد و به دست عناصر ضد انقلاب افتاد.

وی افزود: در این میان مردم مسلمان و طرفداران انقلاب در کردستان یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند. مردم مسلمان و معتقد به نظام اسلامی در جغرافیای کُردی از خانه و کاشانه خود مهاجرت کردند و آمدند روبروی مجلس خبرگان، شهید بهشتی شهید بروجردی را برای بررسی اوضاع و خواسته‌های مردم به منطقه می‌فرستد؛ حرف مردم کرد مسلمان این بود که اگر دولت نمی‌تواند مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها و کسانی که علیه اسلام در این جغرافیا عمل کردند را بیرون کند اسلحه به ما بدهد خودمان آنها را از شهرمان بیرون می‌ریزیم.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان این که شهید بروجردی سازمانی به نام پیشمرگان مسلمان کُرد را سازماندهی و آماده کرد و شهرهای کُردی پس از مدتی نبرد آزاد شد ادامه داد: 400 نفر در سنندج به شهادت رسیدند تا این شهر آزاد شد و در ادامه سایر شهرهای کردستان آزاد شد.

سردار رستگارپناه افزود: در سال 61 و 62 برای تأمین امنیت این مردم ستمدید در دوران پهلوی و دوران حاکمیت گروه‌های سیاسی کُرد تصمیم گرفته شد امنیت در مناطقی که دارای جمعیت در عمق جغرافیای کردی است ایجاد شود و با سرعت عمل لازم این حرکت انجام شد. یکی از این جغرافیایی که در عمق منطقه است تقریبا مثلثی بین سنندج، کامیارن و سروآباد، منطقه نِیر، محراب و تنگی‌سر است؛ این منطقه پیچیده‌ترین، سخت‌ترین و مهم‌ترین نقطه‌ای بود که باید در آن‌جا پایگاه ایجاد می‌کردیم و قرارگاهی را سپاه پاسداران دایر می‌کرد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: تعدادی از مردم مسلمان و طرفدار انقلاب اسلامی که در این منطقه زندگی می‌کردند با سپاه برای تأمین امنیت منقطه اعلام آمادگی کردند. پاکسازی آغاز شد و ضد انقلاب مجبور به فرار به سمت مریوان و پاوه و خارج از مرز شد. وقتی ضد انقلاب دید همه جغرافیا از دست داده و همه مردم به طرفداری نظام اسلامی برخاستند تصمیم گرفت با شیطنت و خباثت دوباره در این جغرافیا به دلیل پیچیدگی سرزمین وارد شود و پایگاهی که در آنجا دایر بود و عزیزان یزدی در آنجا حضور داشتند و امنیت را برقرار کرده بودند مورد تهاجم قرار داد.

فرمانده سابق سپاه کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سیدحسین فیض اردکانی گفت: این شهید گرانقدر قبل از اعزام این نیروها به منطقه با آنان صحبت می‌کند و این جوانان و رادمردان تاریخ انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند که سخت‌ترین جغرافیا را به ما بدهید ما می‌رویم در آنجا و برای اسلام و انقلاب جان‌فشانی می‌کنیم و امنیت ایجاد می‌کنند و اینچنین هم شد. اما شیطنت و خباثت عناصری در آن جغرافیا کربلای جدیدی را در آن منطقه آفرید و این عزیزان به تعبیری مثله شدند به نحوی که تعدادی از پیکر پاک این شهدای گرانقدر قابل شناسایی نبود.

وی بیان کرد: پس از این واقعه شهید حاج اکبر آقابابایی که مسئول عملیات سنندج بود و دو سال آخر جنگ فرمانده تیپ الغدیر یزد بود با سازماندهی نیروها به منطقه اعزام شدند و وقتی به روستای «نِیر» رسیدند با پیکر قطعه قطعه شهدا رو برو شدند.

رئیس مرکز مطالعات دانشگاه امام حسین(ع) ضمن قدردانی از مصطفی ملاحسینی کارگردان فیلم «پولیتزر» و مجموعه‌ای که بعد از 40 سال این واقعه تاریخی و این شجاعت، شهامت و جانفشانی رزمندگان یزدی در آن منطقه را مستند و ماندگار کرده‌اند گفت: بعد از گذشت 40 سال هنوز شجاعت و شهامت فرزندان این مرز و بوم زنده است و گویای این امر است که شهدا ماندگارند و ناظر بر اعمال ما هستند و توانستند با جانفشانی و نثار خون مطهر خویش درخت انقلاب را تنومند و انقلاب را یاری کنند.

سردار رستگار پناه ادامه داد: امام خمینی(ره) فرزندانی را پرورش داد و روحی را در جوان چهارده پانزده ساله دمید که خود یک عظمتی را برای کشورش بیافریند و مجاهدت و پایداری کند و این مسیر ادامه پیدا کرد و در جنگ تحمیلی هم استان یزد شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است. شهدای گرانقدری که در لحظه لحظه انقلاب با شجاعت و ایثار موجب ماندگاری این انقلاب شدند و امروز نامی از صدام نیست.

وی با اشاره به عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی گفت: به پشتوانه این انقلاب عظیم، امروز جوانان فلسطینی و حماس می‌توانند لرزه بر اندام رژیم اشغالگر قدس بیندازند. به برکت خون این شهدای عزیز تا زندگی جاری است روز به روز سربلندی، عزت و عظمت انقلاب اسلامی بیشتر خواهد شد.

فرمانده سابق سپاه کردستان افزود: حاج قاسم سلیمانی که پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) و ولی امر زمان بود جبهه مقاومتی را در منطقه آفرید که محصول آن در طوفان الاقصی نمایان شد. همین مسلمان فلسطینی که روزی نمی‌توانستند حق خودشان را فریاد بزنندبه پشتوانه انقلاب اسلامی انتفاضه اول، دوم و سوم را آغاز کردند که در هر دوره شکست رژیم صهیونیستی را رقم زدند و امروز با عزت و عظمت موشک‌های دوربرد ساخت خود فلسطینی‌ها که ثمره تلاش و مقاومتشان است می‌تواند تلاویو و حیفا و تمام مناطق اشغالی را هدف قرار دهد. امروز لرزه بر اندام دشمن صهیونیستی افتاده که دست به این ددمنشی و وحشی‌گری تاریخی در غزه می‌زند و همه مدعیان حقوق بشر لب بسته‌اند و اگر حرفی هم می‌زنند از کودک‌کشی اسرئیل دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: به یقین نصرت الهی در پیامد حوادث و اتفاقاتی که روی داده از آن مسلمین و کشورهای اسلامی است و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند حرکتی شروع شده که تاریخ را دارد تغییر می‌دهد. به پشتوانه انقلاب اسلامی و خون شهدا حرکتی در جهان ایجاد شده که مظلومان عالم می‌توانند در مقابل ظالم فریاد برآورند. اگر تا دیروز اسرائیل جنایتکار فقط به بعضی مراکز جمعتی حمله می‌کرد امروز با پشتوانه آمریکای جنایتکار همه سرزمین غزه و دیگر نقاط را تحت فشار مسلحانه قرار داده و فکر می‌کند با به کار گیری سلاح و قدرت سلاح می‌تواند اراده مسلمین را قطع کند. اسرائیل کودک کش قطعا با این جنایات مرگ خودش را نزدیک تر خواهد کرد، این وعده الهی است. در آینده نزدیک ما شاهد سربلندی مردم فلسطین و مسلمانان جهان دربرابر وحشی‌گری و آدم‌کشی غرب و فرهنگ ددمنشانه غرب خواهیم بود.

گفتنی است، روز 21 مهرماه 1362 همزمان با دهه اول محرم، 28 نفر از نوجوانان و جوانان بسیجی یزدی که به جبهه غرب اعزام شده بودند در روستاهای «نیر» و «تنگی‌سر» کردستان با نیروهای دموکرات ضد انقلاب درگیر می‌شوند که در این نبرد تعدادی آنها به شهادت می‌رسند و با خیانت معدودی از فریب خوردگان بومی منطقه، بقیه آنها به اسارت حزب دموکرات در می‌آیند و با بدترین نوع شکنجه، مظلومانه به شهادت می‌رسند که این سند تاریخی نمونه‌ای از ظلم و جنایات فراوان گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب است.

 

محفل شب خاطره «غرب خون» به همت حوزه هنری استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و هیئت انصار الشهدا با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، مسئولان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی کربلا برگزار ‌شد.

ارسال نظر