معاون راهبری استان‌های حوزه هنری در اختتامیه جشنواره ملی طنز عدلیه "دادخند":

حوزه هنری دو مقوله را در حوزه عدلیه و خدمت به مردم با جدیت دنبال می‌کند

حوزه هنری دو مقوله را در حوزه عدلیه و خدمت به مردم با جدیت دنبال می‌کند
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد ، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور گفت : دو بهانه یعنی «عدلیه» و «هنر»، جمع امروز را شکل داده است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دیگری از ثروت‌ها و سرمایه‌های کهن این سرزمین است.
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر :  ۳۵۱۰۲۴

وی مفهوم هنر انقلاب را هنری در جهت خدمت به مردم خواند و گفت: شعر از خلقت‌ها و نعمت‌های الهی است که مردم کشورمان از دیرباز آن را قدر دانسته‌اند.

لشکری در ادامه عنوان کرد: شعر طنز از قالب‌های مهم این سرمایه اجتماعی است که در تاریخ کشورمان از عبید زاکانی تا عهد مشروطه به اوج خود می‌رسد و در دوران معاصر نیز بزرگانی مانند «ابوالفضل زرویی نصرآباد» را شاهد است که به ما نشان داد شعر طنز می‌تواند نوعی امر به معرف و و نهی از منکر باشد.

این مسئول با بیان این که حوزه هنری دو مقوله را در حوزه عدلیه و خدمت به مردم با جدیت دنبال می‌کند؛ یکی تولید آثاری مانند «آقای قاضی» با توجه به این که هنر را از مهمترین مقوله‌ها در امر پیشرفت کشورمان می‌دانیم و نکته دوم جلوگیری از اموری است که مولد اجتماعی جرم و روابط غلط در جامعه هستند.

حجت الاسلام «مهدی پرنیان» دبیر جشنواره با ارائه گزارشی از این دوره از جشنواره که در قالب شعر بیان شد، ‌ اظهار کرد: این دومین دوره این جشنواره ملی در سه بخش عمومی مرتبط با «فرهنگ همراه» ناظر بر آسیب‌های تلفن همراه، بخش «قوه قوی» مرتبط با مسائل حوزه قضایی و بخش دیگری در رابطه با مواجهه مردم با قوه قضاییه برگزار شد.

وی با اشاره به اختصاص بخش ویژه‌ای که با ارائه وزن و قالب شعری به علاقمندان، آثار آنها دریافت شده است، گفت: دبیرخانه جشنواره در مجموع ۳۶۵ اثر را از ۱۴۲ شرکت کننده از ۲۲ استان کشور دریافت کرد.

حجت الاسلام پرنیان در ادامه، داوران این جشنواره را «ناصر فیض» و «عباس احمدی» از شاعران طنزپرداز برجسته کشور نام برد و گفت: در مجموع ۱۹ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که ۱۰ اثر شایسته تقدیر ویژه و ۹ اثر نیز در سه بخش جشنواره به عنوان نفرات اول تا سوم برای تجلیل معرفی شدند.

دبیر این رویداد ادبی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه نیز سه اثر به عنوان برگزیده معرفی و تجلیل می‌شوند.

ناصر فیض شاعر طنزپرداز و از داوران این دوره از جشنواره نیز طی سخنانی برگزاری این جشنواره را همراه با خوش ذوقی دانست و گفت: طنزپردازی به نوعی عدالت خواهی محسوب می‌شود و این نشان دهنده همین خوش ذوقی در برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: قطعاً نقد که با پرخاش بسیار فاصله دارد، در جامعه نشانه پویایی یک جامعه است و طنز ابزار خوبی برای نقد صحیح نسبت به مسائل جامعه است و امیدواریم جامعه بتواند با نحوه اعتراض صحیح در قالب این اتفاقات مبارک آشنا شود.
این شاعر طنزپرداز کشورمان اظهار کرد: طنز می تواند ظرایف اخلاقی بسیاری در بین مردم مانند درست و سنجیده سخن گفتن را نیز رواج دهد.

فیض در ادامه چند بیت شعر عاشقانه را نیز قرائت کرد.
شعرخوانی شاعران طنزپردازی از استانهای تهران، فارس و یزد، سخنرانی کوتاه و خاطره‌گویی استاد «زکریا اخلاقی»، پخش کلیپ از فعالیتهای دبیرخانه جشنواره و در نهایت تجلیل از برترین‌ها، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با اجرای «سعید بیابانکی» از شاعران برجسته کشور برگزار شد.

ارسال نظر

پربازدید ها

صفحه خبر - عکس مطالب بیشتر