برگزاری آئین بزرگداشت ابوالفضل زرویی در روستای نصرآباد

برگزاری آئین بزرگداشت ابوالفضل زرویی در روستای نصرآباد
آئین بزرگداشت زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد هنرمند یزدی تبار و چهره سرشناس و کم نظیر ادبیات و طنز معاصر ایران با حضور گسترده مردم و هنرمندان در روستای نصرآباد موطن اصلی وی برگزار شد
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر :  ۳۵۱۰۳۶

مراسم بزرگداشت مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،حجت الاسلام سید محمد علی مدرس وامق امام جمعه نصرآباد، حسام سالکی رئیس حوزه هنری یزد، عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری. ، جمعی از مسئولین، شاعران برجسه کشوری و اصحاب فرهنگ و هنر در نصرآباد برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد برادر ابوالفضل زرویی نصرآباد  در این مراسم که با حضور بیش از هزار و دویست نفر  برگزار شد گفت : به محبوبیت برادارم در میان دوستداران و بزرگان فرهنگ و ادب غبطه می خورم .
زرویی افزود : استفاده از قالب معرفت و دین در شعر ، کار هر کسی نیست که زرویی نصراباد به خوبی از عهده آن برآمد

وی ادامه داد: ما زندگی مرفهی نداشتیم ولی همیشه خانواده خندان و شادی بودیم؛ برادر من همیشه مشکلات مردم را به زبان طنز میگفت و از آن انتقاد می کرد.

بردار مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآّباد گفت : سختی ها و مشکلات زندگی، راه را بر او نبست و افتخار می کنم که برادر او هستم و بزرگان ادبیات ایران از او یاد می کنند.

احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز دراین مراسم گفت : استان یزد نخبه خیز است و بزرگان متعددی در عرصه فرهنگ و هنر داریم که باید این افراد را گرامی بداریم، بعد از وفات مرحوم زرویی مراسم‌های مختلفی برگزار شد اما سعی کردیم با برگزاری برنامه‌ای در روستای نصرآباد بتوانیم این شخصیت فرهنگی را به مردم این منطقه معرفی کنیم

در این مراسم از تمبر  ابوالفضل زرویی نصر آباد رونمایی شد

ابوالفضل زرویی نصرآباد هنرمند یزدی تبار و چهره سرشناس و کم نظیر ادبیات و طنز معاصر ایران، 10 آذرماه 1397به دلیل عارضه قلبی در احمد آباد مستوفی تهران دعوت حق را لبیک گفت و روز 12آذر پس از تشییع در حوزه هنری در تهران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

پربازدید ها

صفحه خبر - عکس مطالب بیشتر