«بوی خون و خاکستر» در اردکان

نمایش بزرگ بوی خون و خاکستر در اردکان به روی صحنه رفت

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد:نمایش بوی خون و خاکستر به نویسندگی حجت الاسلام سید کاظم فلاح زاده و کارگردانی آرش ساربان از 15 مرداد به مدت ۵ شب در اردکان به اجرا رفته است .
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر :  ۳۵۰۶۱۳

بوی خون و خاکستر یک نمایش آئینی، عاشورایی است که داستان زندگی زید بن اَرقَم انصاری از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت میکند . زید بن اَرقَم انصاری خزرجی، از اصحاب پیامبر اسلام(ص) و از انصار هست که در نوجوانی مسلمان می شود. در روز عاشورا امام حسین (ع) زید بن اَرقَم انصاری را بعنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی میکنند و در بخشی از این نمایش زید در کاخ عبیدالله بن زیاد به رفتار او با سر امام حسین(ع) اعتراض می کند و می گوید من روزی رسول خدا(ص) را دیدم که حسن(ع) را روی زانوی راست و حسین(ع) را روی زانوی چپ خود نشانده بود؛ دستان مبارک خود را بر سر آنها کشید. ارقم که به شیخ کوفه معروف هست و بینایی خود را از دست داده است در صحبت با سر امام حسین (ع) می گوید : چه غریب است بوی خون و خاکستر.


این نمایش کاری از واحد هنری آینه مجموعه فرهنگی ندای بهشت می باشد که با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید شده است .  سال گذشته بیش از 5000 نفر در شهرستان ابرکوه به تماشای نمایش بوی خون و خاکستر نشستند که امسال  به همت موسسه فرهنگی هنری افق کویر در شهرستان اردکان یزد نیز به اجرا رفته است .

علاقه‌مندان برای رزرو و تهیه بلیط این نمایش می‌توانند به نشانی www.artyazdplus.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر