استقبال بیش از 5000 نفر از نمایش «بوی خون و خاکستر» + گزارش تصویری

استقبال بیش از 5000  نفر از نمایش «بوی خون و خاکستر» + گزارش تصویری
معاون راهبری امور استان های حوزه هنری، در سفر به شهرستان ابرکوه به تماشای نمایش آئینی «بوی خون و خاکستر» نشست و در پایان با عوامل اجرای این نمایش دیدار و گفتگو کرد.
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر :  ۱۶۲۴۶۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سعید لشکری معاون راهبری استان های حوزه هنری با حضور در شهرستان ابرکوه استان یزد نمایش «بوی خون و خاکستر» به نویسندگی حجت الاسلام سید کاظم فلاح زاده و کارگردانی آرش ساربان را تماشا کرد و با عوامل اجرایی و هنری این اثر دیدار صمیمانه داشت .
وی پس از تماشای این اثر آئینی، ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات همه بازیگران و عوامل اجرایی ، شهرستان ابرکوه را از مراکز هنرپرور و رو به رشد در عرصه هنر دانست و اظهار داشت: این رویداد هنری در شهرستان ابرکوه یک اتفاق کم نظیر است .
وی افزود: بوی خون و خاکستر بعد از نمایش بهشت در آتش یک اثر فاخر است که با نگاه و زاویه ای متفاوت و ویژه به بیان واقعه عاشورا می پردازد .
در پایان از آرش ساربان طراح و کارگردان، ستار رشتو چهره پرداز و میلاد دریس طراح لباس این اثر تقدیر شد.
این اثر با حضور بیش از 110 هنرمند و عوامل اجرایی بومی شهرستان ابرکوه از ۲۷ مرداد به مدت 6 شب در این شهر اجرا شد که در مجموع بیش از 5000 نفر از آن دیدن کردند.
بوی خون و خاکستر یک نمایش آئینی و عاشورایی است که داستان زندگی زید بن اَرقَم انصاری از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت می کند . در روز عاشورا امام حسین (ع) زید بن اَرقَم انصاری را به عنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی می کنند.

این نمایش کاری از واحد هنری آینه و مجموعه فرهنگی ندای بهشت ابرکوه است که با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید و اجرا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر