چه غریب است «بوی خون و خاکستر»

چه غریب است «بوی خون و خاکستر»
نمایش بزرگ بوی «خون و خاکستر» در ابرکوه با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده است.
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر :  ۱۶۲۴۵۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد:نمایش بوی خون و خاکستر به نویسندگی حجت الاسلام سید کاظم فلاح زاده و کارگردانی آرش ساربان از 27 مرداد به مدت 5 شب در ابرکوه به اجرا رفته است .

بوی خون و خاکستر یک نمایش آئینی، عاشورایی است که داستان زندگی زید بن اَرقَم انصاری از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت میکند . زید بن اَرقَم انصاری خزرجی، از اصحاب پیامبر اسلام(ص) و از انصار هست که در نوجوانی مسلمان می شود. در روز عاشورا امام حسین (ع) زید بن اَرقَم انصاری را بعنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی میکنند و در بخشی از این نمایش زید در کاخ عبیدالله بن زیاد به رفتار او با سر امام حسین(ع) اعتراض می کند و می گوید من روزی رسول خدا(ص) را دیدم که حسن(ع) را روی زانوی راست و حسین(ع) را روی زانوی چپ خود نشانده بود؛ دستان مبارک خود را بر سر آنها کشید. ارقم که به شیخ کوفه معروف هست و بینایی خود را از دست داده است در صحبت با سر امام حسین (ع) می گوید : چه غریب است بوی خون و خاکستر.

 

 


نمایشنامه این اثر توسط حجت الاسلام سید کاظم فلاح زاده نوشته شده است و طراح و کارگردان آن آرش ساربان می باشد که در تمرین فشرده و هر روزه به مرحله نهایی و اجرای صحنه رسیده است.
ازعوامل اجرایی این نمایش مدیر تولید : حجت الاسلام حسین فلاح زاده، مدیران اجرایی:سید علی میرحسینی و حسین فلاح زاده، نور پردازی : آقای امیر محمد محمد زاده، اجرای دکور:محمد طائفی، مسئول صحنه و جلوه های ویژه: محمد جلیل فلاح زاده، طراحی واجرای فرم :آرش ساربان و آریا عابدی، صوت وموسیقی :احسان حقیقی و آرش ساربان، لباس:میلاد دریس ، گریم : ستار رشت نو، امور مالی :عباس دشتی، تدارکات و پشتیبانی: غلام حسین کارگر و روابط عمومی و تبلیغات را محمد سعید فلاح زاده تشکیل می دهند.

و آقای ابوالفضل صادقیان در نقش زید بن اَرقَم انصاری ، علی نداف در نقش خولی، سید حمید پورسید در نقش حمزه، علی فلاح زاده در نقش نوجوانی زید، محمد فلاح زاده در نقش عبیدالله ابن زیاد، مصطفی مهدی پودر در نقش عمر بن حریث، محمد رضا اکرمی در نقش عبدالله ابن عمر، سید علی رستمی در نقش عمان، جعفر قاسم پور در نقش قاضی شریح، مجتبی عظیم پور درنقش شاگردایفای نقش می کنند.
این نمایش کاری از واحد هنری آینه مجموعه فرهنگی ندای بهشت می باشد که با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید شده است .
بوی خون و خاکستر از 27 مرداد ماه به مدت 5 شب در ابرکوه شهرک صفائیه، سالن ورزشی آموزش و پرورش اجرا می شود
علاقه‌مندان برای رزرو و تهیه بلیط این نمایش می‌توانند به پایگاه خبری حوزه هنری یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر