کتابت «حدیث کربلا» به قلم هنرمند یزدی

کتابت «حدیث کربلا» به قلم هنرمند یزدی
شعر عاشورایی شاعر یزدی توسط محمد رضا امامی از خوشنویسان استان با خط نستعلیق کتابت شد.
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر :  ۱۶۲۲۶۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، به مناسبت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، محمدرضا امامی از خوشنویسان پیشکسوت استان یزد شعر عاشورایی «حدیث کربلا» سروده محمود ملک ثابت شاعر و نویسنده یزدی را با خط نستعلیق کتابت کرد.
ملک ثابت هدف از تولید این اثر را اشاعه و انتقال مضامین و مفاهیم فرهنگ عاشورایی از طریق هنر خوشنویسی به جامعه بویژه نسل جوان عنوان کرد.
این شاعر آئینی در سال 1395در چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس مورد تقدیر قرار گرفت.
گزیده اشعار آئینی و انقلابی محمود ملک‎‌‌ثابت متخلص به «ثابت» در کتابی با عنوان «اشعار محمود» در 204 صفحه به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
کتاب «روزگار محمود» مجموعه خاطرات این هنرمند که به سبک‌ زندگی یزدی‌ها و تاریخ معاصر دارالعباده می‌پردازد و «با کاروان نینوا»؛ سفرنامه عتبات عالیات از دیگر آثار این پیرغلام امام حسین(ع) است.
همچنین کتاب «آسیب شناسی مرثیه‌خوانی» اثر غلام‌حسن رفیعا و مجموعه شعر عاشورایی «باغ ارغوان» (عاشورا در شعر امروز یزد) به کوشش وی چاپ و منتشر شده است.
محمود ملک‌ثابت رئیس اسبق حوزه هنری استان یزد است که این نهاد را در سال 1374 راه‌اندازی کرد و در مدت خدمت خود منشأ خدمات فراوان بود.
این شاعر مردمی و انقلابی امروز نیز در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ادبی فعال و پرتلاش است.

 

 

ارسال نظر