سردار قاسمی: احمد متوسلیان یکی از پدیده‌های نادر و بزرگ انقلاب اسلامی است

سردار قاسمی: احمد متوسلیان یکی از پدیده‌های نادر و بزرگ انقلاب اسلامی است
سردار سعید قاسمی گفت: احمد متوسلیان یکی از پدیده‌های نادر و بزرگ انقلاب اسلامی است و باید نسل جوان با شخصیت و مجاهدت‌های این شیر در زنجیر بیشتر آشنا شوند.
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر :  ۱۶۲۱۴۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سردار سعید قاسمی از رزمندگان دفاع مقدس در مراسم شب خاطره «شیرمرد شیرکوه» که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در یزد برگزار شد، بر ادامه راه این فرمانده دلاور و اقدام مؤثر دیپلماتیک برای تعیین سرنوشت او و همراهانش تأکید کرد.
وی در این محفل که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم حضور داشتند، احمد متوسلیان را یکی از پدیده‌های نادر و بزرگ انقلاب اسلامی دانست و به بیان برخی از خاطرات، ویژگی‌های شخصیتی و گوشه‌ای از زندگی جهادی نخستین فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) پرداخت.





هم‌رزم سردار متوسلیان اظهار داشت: در غائله کردستان در اوایل انقلاب که چیزی کمتر از اتفاقی که داعشی‌ها در شامات به راه انداختند نداشت، احمد یکی از علمداران فتح آن منطقه بود و نقش بسیار مهمی در منطقه کردستان داشت به نحوی که در کمتر از یک سال حضور در مریوان چنان در دل اهل تسنن این شهر محبوبیت کسب می‌کند که مردم تا همین الان نیز دوستش دارند و اگر فتنه‌های دشمن نقش بر آب شد به خاطر مهربانی و برخورد خوب او با مردم بود.
قاسمی با اشاره به اینکه دلیل بی‌خبری از احمد به خاطر این است که او پدیده خاصی است، افزود: از زمان ربوده شدن احمد در 41 سال پیش تاکنون هیچ اقدام مؤثر دیپلماتیک و پرونده‌ای در خصوص تعیین سرنوشت احمد و همراهانش در مجامع بین‌المللی تشکیل نشده است و می‌بایست در این زمینه اقدام مناسب توسط مسئولان صورت گیرد چرا که مردم خواستار روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند.
این یادگار دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه جامعه ما به احمد، قاسم و امثال این فرماندهان دلیر و مجاهد نیاز دارد ادامه داد: تصور کنید ما اگر 5 نفر مانند احمد و قاسم داشته باشد چه خواهد شد.
وی بر برگزاری مداوم محافلی با موضوع احمدشناسی و تبیین راه و منش وی در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: باید از طریق کتاب و ابزار هنری فرهنگ ایثار، مجاهدت، فرماندهی، جوانمردی و مردم‌داری احمد را به بچه‌ها و نسل جوان انتقال دهیم تا خصلت و شخصیت احمد را پیدا کنند.
سردار قاسمی با اشاره به فتوحات احمد متوسلیان در دوران دفاع مقدس گفت: او در دو عملیات مهم دفاع مقدس فتوحات ویژه‌ای دارد؛ یکی در فتح‌المبین با 11 هزار اسیر و دیگری در بیت المقدس و فتح خرمشهر که 19 هزار بعثی به اسارت نیروهای ایرانی در می‌آیند.
وی با بیان اینکه فتح خرمشهر توسط احمد و هم‌رزمانش انجام شد، اظهار کرد: پیروزی قاطعانه ما در فتح خرمشهر یعنی «احمد» و این را قاطعانه اعلام می‌کنیم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه پس از فتح خرمشهر قرعه به نام احمد خورد تا برای کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان که مورد حمله و هجوم رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند، عازم لبنان شود و جا دارد چندین کتاب از مقوله یک ماهه پس از فتح خرمشهر تا حضور احمد در لبنان تولید و منتشر شود تا همه این شیر در زنجیر را بهتر بشناسند.
سردار قاسمی بیان کرد: امروز با وجود انواع برنامه‌های نرم‌افزاری و شبکه‌های مجازی بعد از گذشت 41 سال بی‌خبری از احمد، همچنان جمعیت زیادی به دنبال کشف رمز و راز این چهره هستند و در محافلی که به نام او برگزار می‌شود حضوری فعال دارند.
وی بر ادامه راه احمد و پیگیری تعیین سرنوشت او که به همراه سه تن از دیپلمات‌های کشورمان 14 تیر 1361 توسط مزدوران حزب فالانژ وابسته به رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان ربوده شدند و تاکنون اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست، تأکید کرد و گفت: خداوند مقدر کرده است که پرونده احمد همچنان باز باشد و محافل و نشست‌هایی با موضوع این شیر مرد خطه کویر در مناطق مختلف برگزار شود.
در حاشیه این مراسم از پوستر جشنواره سرود «به سوی قدس» رونمایی شد.
شعرخوانی عالیه مهرابی شاعر برجسته استان و کشور با موضوع شیرمرد شیرکوه، پخش موسیقی حماسی، نماهنگ و فیلم‌هایی با موضوع حاج احمد متوسلیان از دیگر برنامه های این محفل بود.
شب خاطره «شیرمرد شیرکوه» با مشارکت حوزه هنری استان یزد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در باغ موزه دفاع مقدس یزد برگزار شد.

ارسال نظر