قندشکن به ایستگاه چهلم رسید

قندشکن به ایستگاه چهلم رسید
چهلمین محفل طنز قندشکن با موضوع اهدای خون با حضور مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور در حوزه هنری یزد برگزار ‌شد.
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر :  ۱۶۰۷۶۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، همزمان با دهه مبارک فجر و سالروز آغاز به‌کار محفل طنز «قندشکن» چهلمین جلسه این محفل ادبی با موضوع «خون به خون راه داره» با حضور عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور و جمعی از شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان در حوزه هنری یزد برگزار ‌شد.
در این نشست که سیدمحمدرضا آقایی مدیر کل انتقال خون استان یزد، حسام سالکی رئیس حوزه هنری یزد و علیرضا گیلان‌پور نویسنده و کارگردان تئاتر هم حضور داشتند شاعران و طنزپردازان استانی و کشوری اشعاری را درباره سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین آثاری در زمینه موضوع محفل از جمله ضرورت و اهمیت اهدای خون، تأثیر و فواید این ماده حیاتی در درمان بیماری‌ها و سلامت افراد جامعه و لزوم افزایش مشارکت انسان‌های سالم و نیکوکار در این امر انسان‌دوستانه ارائه کردند.


 

عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری، حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد، سیدفضل‌الله طباطبایی ندوشن، حسن حاتمی‌بهابادی، محمدجواد حلوایی، علی رمضانی، محمدحسن نجفی، سید محمدرضا آقایی، علی برزگری خانقاه، محمد عظیمی، محمود صادق‌منش، محمدعلی مصدق منشادی، محمد سرچشمه، غلامرضا پهلوان‌نژاد، محمدرضا درخشان، وحید حسنی، نرگس قاسمیان و امیرحسین فردادیان در این برنامه به شعرخوانی پرداختند.
همچنین داود امیریان نویسنده رمان‌های پرفروش طنز، مطالبی را درباره اهمیت و جایگاه طنز در جامعه بیان کرد.
اجرای استند آپ کمدی توسط امین فلاح با موضوع اقتصاد از دیگر برنامه‌های این محفل بود.
درپایان به آثار برتر جوایزی اهدا شد.

 


محفل طنز «قندشکن» از دهه فجر 1395 با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر، ایجاد فضای شاد و بانشاط و امیدبخش در جامعه و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌آید.
نویسندگان، شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان می‌توانند آثار طنز خود را در انواع شعر، داستان و استندآپ جهت خواندن و اجرا در این محافل از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره 09132597012 ارسال کنند.
آثار منتخب این محافل در صفحه Qandshekan در فضای مجازی و وبگاه آپارات قابل مشاهده است.
قندشکن چهلم با همکاری حوزه هنری استان یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اداره کل انتقال خون استان یزد برگزار شد.


 

 

 

 

ارسال نظر