در سفر به یزد؛

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران «بهشت در آتش» را دید

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران «بهشت در آتش» را دید
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همزمان با ایام فاطمیه، در یزد به تماشای نمایش بزرگ «بهشت در آتش» نشست.
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر :  ۱۶۰۱۹۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سفر به یزد در جمع مردم در حسینیه صاحب الزمان(عج) محمودآباد نمایش بزرگ «بهشت در آتش» با موضوع شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تماشا کرد.

وی پس از تماشای این نمایش آئینی اظهار داشت: مخاطب با دیدن این اثر با شخصیت «عمار» خیلی خوب آشنا می‌شود و او را بهتر می‌شناسد که کار ارزشمندی است.

باقری با بیان اینکه ما یک مسئله هنر مردمی و یک مسئله تکنیک و فرم داریم که باید در این زمینه پیشرفت کنیم، افزود: یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد غنای محتوا است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما به لحاظ سطح فرم و تکنیک هنوز خیلی زیاد از سطح غنای محتوا عقب‌تر هستیم و سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌خواهیم آن‌ها را به هم مرتبط و متصل کنیم بر این اساس باید برای جبران عقب افتادگی‌ها در زمینه تکنیک و محتوا برنامه‌ریزی داشته باشیم.

باقری با اشاره به دشواری این مسئله گفت: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که مردم به شدت محتوای دینی را می‌پسندند، با آن ارتباط برقرار می‌کنند و سال‌ها است که این فرم‌ها دارد تکرار می‌شود ولی مردم از آن خسته نمی‌شوند و با میل و رغبت پای آن می‌نشینند.

نمایش «بهشت در آتش» به نویسندگی حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده و کارگردانی علی جاور، روایتی تاریخی درباره مظلومیت و غربت امام علی(ع) و شهادت نخستین حامی و مدافع ولایت، حضرت فاطمه زهرا(س) است.

این نمایش محصول حوزه هنری استان یزد، مجموعه فرهنگی ندای بهشت و گروه هنری آینه شهرستان ابرکوه است که به همت جمعی از هنرمندان استان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان(عج) محمودآباد با حمایت استانداری یزد اجرا ‌شد.

نمایش «بهشت در آتش» از 26 آذر به مدت شش شب در دو سانس 18 و 20:30 با استقبال گسترده مردم در حسینیه صاحب‌الزمان(عج) محمودآباد یزد به روی صحنه رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر