شهردار یزد در بازدید از حوزه هنری مطرح کرد؛

حوزه هنری نعمتی است که باید به نحو احسن از آن بهره گرفت

حوزه هنری نعمتی است که باید به نحو احسن از آن بهره گرفت
محی‌الدینی با تأکید بر گسترش همکاری و تعامل بین شهرداری و حوزه هنری گفت: حوزه هنری نعمت ارزشمندی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر :  ۱۵۴۵۳۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد و حجت الاسلام مجتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با حضور در حوزه هنری کشور از بخش‌های مختلف این نهاد بازدید کردند و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های آن قرار گرفتند.

آنها در ابتدای این بازدید به همراه محمدصادق کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری و سرپرست حوزه هنری استان یزد، با حضور بر سر مزار شهدای گمنام در حوزه هنری با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

کارگاه و گنجینه مرکز هنرهای تجسمی، گالری ابوالفضل عالی، پژوهشگاه، سینما خانگی، فروشگاه انتشارات سوره مهر و استودیو موسیقی از جمله بخش‌هایی بود که از آن‌ها دیدن کردند.

شهردار یزد در این برنامه با ابزار خرسندی از همکاری و تعامل شایسته بین دو نهاد گفت: حوزه هنری نعمت ارزشمندی است که باید به بهترین شکل ممکن از ظرفیت آن در جهت فرهنگ‌سازی و ترویج و تعمیق فرهنگ و هنر متعالی استفاده کرد.

ابوالقاسم محی‌الدینی با اشاره به ظرفیت‌های غنی و استعدادهای هنری استان یزد افزود: باید با تعامل، هم‌افزایی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های حوزه هنری و همچنین تولید محصولات و آثار فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را با زبان هنر به نسل جوان منتقل کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با طراحی و اجرای برنامه‌های مشترک بین شهرداری یزد و حوزه هنری استان و کشور شاهد شکوفایی استعدادهای هنری و ارتقاء فرهنگ و هنر دیار دارالعباده و دارالعلم یزد باشیم .

کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری هم در این بازدید درباره چگونگی فعالیت‌های حوزه هنری و تولید محصولات فرهنگی این مجموعه توضیحاتی ارائه کرد.

اواخر آذرماه امسال در تفاهم‌نامه مشترک که به امضای محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد رسید، شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایگاه دائمی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» معرفی شد.

بر اساس تفاهم‌نامه، این جشنواره ملی با سابقه درخشان 10 ساله که پیش از این در تهران و مشهد برگزار می‌شد به صورت دائمی به شهر یزد منتقل و این رویداد هنری هر ساله با مشارکت حوزه هنری و شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر