درخشش «واو» نویسنده یزدی در جایزه ادبی شهید اندرزگو

درخشش «واو» نویسنده یزدی در جایزه ادبی شهید اندرزگو
رمان «واو» نوشته اسماعیل واقفی از تولیدات حوزه هنری یزد در دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو برگزیده شد.
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر :  ۱۵۴۵۳۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، در اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران از اسماعیل واقفی نویسنده یزدی به خاطر نگارش رمان «واو» تقدیر شد.

این اثر تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ‌ایرانی، نخستین کتاب منتشر شده این طلبه یزدی است که توانست جایزه بخش نوقلمان جشنواره را به خود اختصاص دهد.

رمان «واو» در 340 صفحه به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این اثر که به اهمیت و ضرورت رشد و پیشرفت جامعه با تکیه بر معارف دینی اشاره دارد، داستان عشق یک مرد به نور و حقیقت را روایت می‌کند؛ مردی که حتی با از دست دادن همه چیز خود، مسیر حقیقت را می‌پیماید؛ راهی که باید با صبر، مقاومت و حفاظت از مرزهای ایمان و حقیقت طی کند تا به حق‌ خود برسد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «الدورادو شهر جادویی و گمشده بشرِ آن طرف اقیانوس اطلس که همه ساختمان‏‏هاش طلاست. کافور جوری یزد را توصیف می‏‏کرد انگار الدورادوی واقعی را اینجا دیده. وقتی دیوارهای کاهگلی نورِ خورشید را منعکس می‏‏کردند شهر یکپارچه طلا می‏‏شد. مثل یک سینه‏‏ریز طلایی. گنبد فیروزه‏‏ای امامزاده‏‏ها از آن بالا مثل سنگ‏‏های فیروزه ریز و درشت روی این سینه‏‏ریز بودند.».

اسماعیل واقفی متولد 1366در یزد، فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه نویسندگی را از سال 1395 با حضور در کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی حوزه هنری یزد آغاز کرده و دو رمان دیگر نیز در دست تدوین و انتشار دارد.

دوره‌ آموزش داستان‌ و رمان‌نویسی با هدف پرورش نویسنده در زمینه موضوعات دینی و انقلابی، تولید مجموعه داستان‌های فاخر بومی، مجهز شدن طلاب و دانشجویان به فضیلت نویسندگی و ابزار تبلیغی داستان و ادبیات از دهه فجر 1394 در حوزه هنری یزد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09132597012تماس بگیرند.

جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو جایزه‌ای دوسالانه با رویکرد مبارزه ادبی و افشای چهره واقعی پهلوی‌هاست که در بخش‌های مختلف، از ممتازترین کتاب‌های تولیدشده در حوزه‌های «داستان و رمان بزرگسال»، «داستان کودک و رمان نوجوان» و «روایت تاریخ و تاریخ شفاهی» تقدیر می‌کند. 

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌شود.

ارسال نظر