رئیس حوزه هنری:

رئیس حوزه هنری: جوانان امروز، هویت خود را در خاطرات انقلاب جستجو می‌کنند

رئیس حوزه هنری: جوانان امروز، هویت خود را در خاطرات انقلاب جستجو می‌کنند
محسن مؤمنی‌شریف در «شب خاطره انقلاب یزد » گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی می‌کوشند مردمی بودن انقلاب اسلامی را تحریف کنند.
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر :  ۱۰۸۵۹۱
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رئیس حوزه هنری کشور در محفل «شب خاطره انقلاب یزد» که شامگاه یکشنبه 27 فروردین‌‌ماه با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، جمعی از مسئولان و حدود 80 نفر از چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی در یزد، در مسجد ملااسماعیل؛ مشهدِ شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در خصوص ثبت خاطرات مرتبط با انقلاب اسلامی دیر اقدام کرده‌ایم، گفت: انقلاب اسلامی به معنی واقعی کلمه یک انقلاب مردمی است و مردمی بودن، از ویژگی‌های آن به شمار می‌آید.
محسن مؤمنی‌شریف با اشاره به وجود بزرگانی همچون شهید آیت الله صدوقی(ره) و دیگر علما در یزد که مردم را با انقلاب پیوند می‌دادند، افزود: در جاهایی هم که انتظار نمی‌رفت از انقلاب حمایت کنند، مردم به شیوه‌های مختلف در شکل گیری انقلاب حضور داشتند و همه اقشار از آن حمایت کردند.
وی افزود: امروز دشمنان دین و نظام اسلامی می‌کوشند بخش مردمی بودن انقلاب اسلامی را تحریف کنند در حالی که اساس این انقلاب، مردم هستند.
رئیس حوزه هنری، موجه نشان دادن چهره‌های ظالم دوران معاصر و تاریک نشان دادن چهره‌های نورانی انقلاب را از جمله توطئه‌های شوم فرهنگی و سیاسی مستکبران و دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش مهمی در رسوا شدن توطئه‌ها و دروغ‌های دشمنان انقلاب ایفا می‌کند.

مؤمنی شریف برگزاری این گونه برنامه‌ها و محافل را مهم و ضروری خواند و همکاری هر چه بیشتر پیشگامان انقلاب در یزد با حوزه هنری استان جهت ثبت و ضبط خاطرات آنان را خواستار شد.
وی به توجه رهبر معظم انقلاب به این گونه محافل و مجالس اشاره و خاطر نشان کرد: این محافل می‌تواند نسل جدید را با انقلاب و اهداف و ارزش‎‌های آن بیشتر آشنا کند.
رئیس حوزه هنری کشور تولید و انتشار خاطرات انقلاب را ضروری دانست و گفت: باید خاطرات انقلاب بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان تبیین و تشریح شود.
وی با اشاره به نقش خاطرات انقلاب در هدایت نسل جدید افزود: آگاه‌سازی جوانان از ارزش‌های انقلاب در حقیقت حراست از اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر خاطرات انقلاب به درستی و با نگاه نو و هنری منتشر شود مردم هم از آن استقبال می‌کنند.
مؤمنی شریف با بیان اینکه حوزه هنری خاطرات بیشتر کسانی که در انقلاب نقش داشته‌اند و اشخاص مشهوری هستند را جمع آوری کرده، افزود: برخی از این خاطرات هم‌اکنون در حال انتشار است و این روند همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: این خاطرات می‌تواند نقشه کسانی که می‌خواهند اسلامی بودن و مردمی بودن انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند، خنثی کند.
رئیس حوزه هنری با بیان این که جوانان نسل امروز هویت خود را در خاطرات انقلاب جستجو می‌کنند، افزود: بیان و انتشار خاطرات انقلاب سد مستحکمی در برابر ترفندها و توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی است.
رئیس حوزه هنری کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خاطرات آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، گفت: نگاه آیت الله ناصری به دلیل همراهی ایشان با امام خمینی(ره) در خارج از کشور، در کنار دیگر خاطرات ارزشمند مکتوب شده و در دست تدوین، منظومه خاطرات انقلاب را تکمیل می‌کند که امیدواریم هر چه رزودتر به سرانجام برسد.

در ادامه کتاب‌های «روز شمار انقلاب اسلامی در یزد» اثر جواد بهبود زاده و محمدرضا کلانتری سرچشمه و «گزیده افتخار» اثر محمدرضا کلانتری سرچشمه که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، با حضور نویسندگان آثار معرفی شد.
گفتنی است در این محفل صمیمانه حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی امام جمعه حومه شرقی یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، عبدالحمید قره داغی مدیر عامل انتشارات سوره مهر، محمد قاسمی‌پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌های حوزه هنری و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.







 

ارسال نظر

پربازدید ها

صفحه خبر - عکس مطالب بیشتر